Donnerstag, 1. Mai 2014

Ubezpieczenia emerytalne

Ubezpieczenie emerytalne

Osoby zatrudnione w Niemczech mają odprowadzane składki na ubezpieczenie rentowe w Niemczech. Wysokość składki jest zależna od dochodów osoby ubezpieczonej.

Składki na ubezpieczenie rentowe płaci 50% pracodawca i 50% pracownik. Składka na ubezpieczenie rentowe wynosi 19,9% od dochodu brutto pracownika.

Składki na państwową rentę są wysokie za to renta niska.
Społeczeństwo w Niemczech starzeje się. Jest coraz więcej osób pobierających rentę i coraz mniej osób płacących skłaki ubezpieczenia. System społeczny w Niemczech upada.
Z tego powodu wprowadzono system prywatny wspierający system społeczny.

Riester Rente jest rentą prywatną z dofinansowaniem od Państwa niemieckiego:

  • 154 EUR dofinansowanie dla rodzica 
  • 300 EUR dofinansowanie na dziecko urodzone po 01.01.2008 
  • 185 EUR dofinansowanie na dziecko urodzone przed 01.01.2008  
Aby otrzymać dofinansowanie trzeba złożyć wniosek w naszym biurze: Frankfurt, Köln, München, Hamburg, Stuttgart, Trier, Berlin

2 Kommentare:

  1. Ja jeszcze nie myślę o emeryturze więc jestem zdania, że wszystko przede mną. Tym bardziej, że jeszcze na ten moment najbardziej zależy mi na tym aby posiadać dobre ubezpieczenie OC na mój pojazd. W takim przypadku zdecydowałam się na ubezpieczenie od https://kioskpolis.pl/ubezpieczenie-skoda/ i właśnie dlatego wiem, że to jest najlepszy wybór.

    AntwortenLöschen
  2. Ja również nie brałam pod uwagę na ten moment takiego ubezpieczenia i jestem zdania, że jak najbardziej warto jest je rozważyć, ale w późniejszym terminie. Ja również jestem zdania, że fajnie jest mieć ubezpieczenie AC na samochód https://cuk.pl/ubezpieczenia/samochod/ac aby po prostu jeździć bezpiecznie.

    AntwortenLöschen